سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

کریستن استوارت اولین فیلم بلندش را کارگردانی می‌کند

کریستن استوارت که امسال به عنوان یکی از اعضای هیات داوری بخش مسابقه به ریاست کیت بلانشت در جشنواره فیلم کن حضور داشت، اعلام کرده به زودی اولین فیلم بلندش را کارگردانی خواهد کرد. بازیگر 28 ساله امریکایی گفته قصد دارد پروژه سینمایی جدیدش را با اقتباس از کتاب خاطرات «تاریخچه آب» نوشته لیدیا یوکناویچ مقابل دوربین ببرد. به گفته استوارت، نویسندگی و کارگردانی این پروژه همزمان بر عهده خودش خواهد بود.

به نوشته ایندی وایر، استوارت درباره اولین فیلم بلندش که یک اقتباس سینمایی است گفته: «لیدیا یوکناویچ اهل پورتلند است. عاشق رمان‌هایش هستم اما خاطراتش خیلی شخصی هستند.» استوارت به عنوان اولین بازیگر زن امریکایی که موفق به دریافت جایزه سزار فرانسه شده (برای بازی در «ابرهای سیلز ماریا» ساخته دیوید آسایاس) در ادامه اضافه کرد: «امسال تابستان ساخت این فیلم را آغاز می‌کنم اما به جز آن، تنها هدفم این است که نگارش فیلمنامه را به پایان برسانم و با یک بازیگر واقعا جذاب قرارداد ببندم.»

استوارت پارسال اولین فیلم کوتاهش به نام «بیا شنا کنیم» را در جشنواره‌های فیلم ساندنس و کن به نمایش درآورد. او در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: «می‌خواهم بهترین رل زن سینما را بنویسم. می‌خواهم نقشی را بنویسم که خودم آرزویش را دارم ولی قرار نیست بازی‌اش کنم.»

کتاب «تاریخچه آب» ماجراهای زن ورزشکاری را دنبال می‌کند که در اوج موفقیت زندگی‌اش دستخوش تحولی نامتعارف می‌شود. این کتاب شرح خاطرات شخصی یوکناویچ از ماجرای اعتیاد و رفتارهای خود ویرانگرش گرفته تا نجاتش به دست عشق و تجربه حس مادرانگی اوست.

استوارت در کن در جواب این سوال که ا حاضر است رل یک مرد را در سینما ایفا کند به صراحت گفت: «معلوم است. اگر از من بپرسید جنسیت صرفا افسانه است. رابطه فردی هر شخص با جنسیت کاملا به تعریف‌شان از این موضوع بستگی دارد. اما به نظرم به خاطر انعطاف‌پذیری ذاتی جنسیت، فضا برای هر نوع رویکردی وجود دارد.»