سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

آکادمی بعد از هجده سال یک رشته جدید به جوایز اسکار اضافه کرد

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی امریکا از اضافه شدن یک رشته جدید در رقابت اسکار پیش رو خبر داده است. بعد از افزودن رشته بهترین انیمیشن بلند در سال 2001، این اولین بار است که یک جایزه جدید به مهم‌ترین رقابت سینمایی سال اضافه می‌شود. از سال 2019، جایزه اسکار دستاورد شاخص فیلم محبوب مردم هم به اثر برگزیده سال اهدا خواهد شد.

به نوشته گاردین، جزییات مربوط به فیلم‌هایی که واجد رقابت در این رشته خواهند بود به زودی اعلام می‌شود. آکادمی با ارسال نامه‌ای به اعضای خود همچنین از کوتاه شدن زمان پخش زنده مراسم اسکار از تلویزیون خبر داده است.

قرار است پخش مراسم کم‌تر از سه ساعت زمان ببرد و معنایش این است در میان 24 رشته، برندگان بعضی رشته‌ها در فاصله بین آگهی‌های بازرگانی اعلام خواهند شد و بعدتر به نسخه تدوین‌شده مراسم اضافه می‌شوند. پخش تلویزیونی مراسم اسکار 2018 کم‌تر از چهار ساعت طول کشید. در بخشی از نامه اخیر آکادمی آمده است: «ما متعهد می‌شویم که برنامه‌ای سرگرم‌کننده را در مدت سه ساعت تولید کنیم و رضایت مخاطبان‌مان در سراسر دنیا را برآورده سازیم.»

ظاهرا تغییرات صورت گرفته شیوه‌های جدید آکادمی اسکار برای جذب مخاطب بیش‌تر است. سال 2018، شمار بینندگان پخش زنده مراسم اسکار در امریکا به شکل بی‌سابقه‌ای کاهش داشت. بیش‌تر فیلم‌هایی که به فهرست نامزدهای رقابت پارسال راه یافتند فیلم‌هایی بودند که با بودجه محدود تهیه و تولید شده و در عوض، به فروش آبرومندی در گیشه دست یافته بودند.

سال 2009، رقابت در رشته بهترین فیلم از پنج نامزد به ده نامزد احتمالی ارتقا یافت تا کلان‌فیلم‌های پرهزینه هم امکان حضور در این رشته را بیابند. از آن زمان به بعد، فیلم‌هایی مانند «آواتار»، «سرآغاز»، «مریخی»، «جاذبه» و «داستان اسباب‌بازی 3» همگی موفق به دریافت نامزدی اسکار شده‌اند.

اگرچه جزییات رشته جدید جوایز اسکار هنوز اعلام نشده، اما به نظر می‌رسد آکادمی در پی راهی برای صدور مجوز رقابت فیلم‌های ابرقهرمانی در کنار دیگر تولیدات سال باشد. چنانچه این گمانه‌زنی درست باشد، فیلم پرفروش «پلنگ سیاه» از شانس بالایی برای حضور در این رشته برخوردار است.

 


نیکول کیدمن با یک فیلم مستقل...

دلار 4200 تومانی به فعالیتهای...