سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

خاطره جالب بازیگر «شکل آب» از کار با گیرمو دل تورو

«شکل آب» ساخته جدید گیرمو دل تورو در حال دروی جوایز یک سال اخیر است و امید اصلی اسکار 2018 هم به شمار می‌د. این فیلم شب گذشته در جوایز بفتا هم سه جایزه از جمله جایزه بهترین کاگردانی را به دست آورد. دل تورو و ریچارد جنکینز بازیگر این فیلم در گفت‌وگو با ورایتی درباره این فیلم صحبت کرده‌اند و در بخشی از این مصاحبه جنکیننز خاطره بامزه‌ای از پشت صحنه «شکل آب» می‌گوید. ویدیوی کوتاه حرف‌های او را ببینید.

ادامه مطلب

 

« پلنگ سیاه » جدیدترین شخصیت از سری داستانهای مصور کمپانی مارول است که به سینما آمده، شخصیتی که مراحل ساخت یک فیلم سینمایی برای آن به بیش از دو دهه پیش باز می گردد. در آن مقطع، تلاش های شبانه روزی وسلی اسنایپس ( بازیگر سری فیلمهای « تیغ » ) برای ساخت فیلمی از « پلنگ سیاه » هربار به درب بسته خورد. تا جایی که وی در سال 1996 پس از اینکه مراحل پیش تولید را آغاز کرده بود، از ساخت اثر منصرف شد و در یک مصاحبه گفت که برای بسیاری این سوء تفاهم پیش آمده که ما در حال ساخت یک فیلم درباره « حزب پلنگ سیاه » هستیم و نه یک شخصیت اَبَرقهرمان! ( حزب پلنگ سیاه، یک سازمان چپ گرای انقلابی بود که در دهه 60 میلادی در آمریکا فعالیت می کرد و تمرکزش بر دفاع از حقوق جامعه سیاه پوستان بود ).

ادامه مطلب

حاتمی کیا: داوران جشنواره باید التزام‌شان را به آرمان‌های انقلاب بگویند، مثل انتخابات

در حالی که واکنش‌های موافق و مخالف به صحبت‌های ابراهیم حاتمی کیا در اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ادامه دارد، او امروز در یک مراسم عمومی درباره این واکنش‌ها صحبت کرده است. او گفته سه دقیقه حرف زدن او باعث «توفان» شده و از افشاگری علیه خود انتقاد کرده است. کارگردان «به وقت شام» درباره داوران جشنواره هم الزام جدیدی در نظر گرفته است.

ادامه مطلب

«مغزهای کوچک زنگ زده» از رقابت اکران نوروز 97 خارج شد

وضعیت پیچیده اکران نوروز 97 باعث شده که سازندگان فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر قید نمایش فیلم در نوروز را بزنند. تهیه کننده «مغزهای کوچک زنگ زده» امروز گفته که این فیلم بعد از جام جهانی اکران خواهد شد. این در حالی‌ست که برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند اکران «به وقت شام» در نوروز سال نده قطعی شده است.

ادامه مطلب

«سه بیلبورد» پنج جایزه بفتا 2018 را به دست آورد

«سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» به کارگردانی مارتین مک دانا با به دست آوردن پنج جایزه از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن به عنوان موفق‌ترین فیلم جوایز بفتا 2018 شناخته شد و فیلم «شکل آب» ساخته گیرمو دل تورو سه جایزه به خود اختصاص داد. جوایز بفتا را آکادمی فیلم و تلویزیون بریتانیا اهدا می‌کند و معادل اسکار در بریتانیا است.

ادامه مطلب