سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

بریژیت باردو: جنبش اعتراض به آزار جنسی در سینما «ریاکار» و «مضحک» است

بعد از کاترین دنوو، بریژیت باردو 83 ساله دومین بازیگر مطرح سینمای فرانسه است که به جنبش مقابله با آزار جنسی واکنش نشان می‌دهد. باردو هم‌صدا با دنوو نسبت به حرکت اعتراضی زنان سینماگر علیه آزار و اذیت جنسی ابراز بیزاری کرده است. به گفته بازیگر دو فیلم ماندگار «زنده‌باد ماریا!» ساخته لویی مال و «تحقیر»به کارگردانی ژان لوک گدار، معترضان این جنبش «در اکثر موارد ریاکار، مضحک و ناخوشایند» هستند.

باردو در مصاحبه اخیرش با هفته‌نامه «پاریس مچ» در این‌باره توضیح داده است: «بسیاری از بازیگران زن برای گرفتن نقش با تهیه‌کنندگان گرم می‌گیرند. بعد وقتی ماجرای‌شان را تعریف می‌کنند، می‌گویند مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند ... در زندگی واقعی، این موضوع بیش از آن‌که به نفع‌شان تمام شود، فقط به ضررشان خواهد بود.»

بازیگر، مدل و خواننده پیشین فرانسوی در ادامه صحبت‌هایش یادآور شده او هرگز قربانی آزار و اذیت جنسی نبوده است: «فکر می‌کردم جذاب است که از زیبایی‌ام یا اندام تماشایی‌ام تعریف کنند. این‌جور تعریف‌ها خیلی هم جذاب است.»

اظهارات اخیر باردو در حالی مطرح می‌شود که دنوو به تازگی و به فاصله‌ای کوتاه از انتشار نامه جنجال‌سازش در نکوهش جنبش مقابله با آزار جنسی از قربانیان رسوایی‌های اخلاقی رسما عذرخواهی و تاکید کرد از صحبت‌هایش سوءبرداشت شده است. دنوو یادآور شد او با محاکمه غیرعلنی و هجمه رسانه‌ای علیه چهره‌های مشهور مشکل دارد و به نظرش افرادی غیر از مقامات قضایی در جایگاه داوری و صدور حکم و حذف چهره‌های سرشناس نیستند.