سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

تعداد تماشاگران فیلم‌های «هنر و تجربه» در بیشتر سانس‌ها ده یا پانزده نفر است!

در حالی که طی روزهای اخیر سازندگان برخی فیلم‌های اکران شده در گروه هنر و تجربه بخصوص کارگردان فیلم «کوپال» از لغو سانس‌های نمایش فیلم خود در پردیس کوروش انتقاد کرده بودند و حتی زمزمه تحریم این پردیس سینمایی به گوش می‌رسد، روابط عمومی کوروش در بیانیه‌ای به این اعتراض‌ها پاسخ داده است.

در این بیانیه تاکید شده که قرارداد گروه هنر و تجربه با پردیس کوروش به پایان رسیده و حتی تسویه حسابی هم انجام نشده است: «گروه محترم و شریف هنر و تجربه شش ماه است که قرارداری با این مجموعه ندارد و پردیس سینمایی کوروش با نگاه حمایت و پشتیبانی  تمامی فیلم‌های مربوط به هنر و تجربه را اکران می‌کند. پس در نتیجه نگرانی نگاه سرمایه سالاری از طرف سینمای متفکر هنر و تجربه نسبت به پردیس کوروش نباید وجود داشته باشد. چه بسا که مجموع پرداخت شش ماه از آخرین قرارداد بسته شده نیز با این پردیس تسویه نشده است.»

روابط عمومی پردیس کوروش در ادامه به مخاطبان اندک فیلم‌های این گروه کنایه زده است: «کمترین ظرفیت سینما کوروش 190 صندلی است و تجربه این چندسال نشان داده که بیشترین تعداد مخاطب هنر و تجربه در اکثر سانس‌ها 10 یا پانزده نفر بوده که به همین دلیل سالن مجهز وی پی کوروش که ده‌نفره است در اختیار این دسته از مخاطبان قرار می‌گیرد.»

در توضیح بیشتر درباره تعداد مخاطبان این فیلم‌ها آمده است: «می‌شود فیلم کوپال را به عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های هنر و تجربه دانست که در بهترین روز بیشترین تعداد بلیت فروخته شده‌اش بیست و پنج نفر بوده است. در بیشتر مواقع مخاطبان با برنامه ریزی در سانس بعدی این فیلم را تماشا کرده‌اند. این‌که شاید یک یا دو نفر با ظرفیت پر روبه رو شده باشند هرگز دلیل مناسبی برای اعتراض نیست. چرا که برخی سانس‌ها در برخی روزها حتی یک نفر مخاطب نیز ندارد از طرفی دیگر فراموش نکنیم که درحال حاضر فیلم‌های خوبی در حال اکران هستند که به اقتصاد و رونق سینما نیز کمک می‌کنند. طبیعی است که ما درمورد  این فیلم‌ها با تعداد بالای مخاطب روبه رو هستیم پس لازم است به این حجم از مخاطب نیز احترام گذاشته شود که دقیقا کارگردان محترم فیلم کوپال نیز به خاطر مخاطب و از جنس همین احترام اعتراض کرده است.»

دو روز پیش روابط عمومی فیلم «کوپال» اعلام کرد که بعد از اعتراض کارگردان این فیلم به مدیریت پردیس کوروش به دلیل لغو سانس نمایشش، همه سانس‌های آثار هنر و تجربه در این پردیس سینمایی تعلیق شده‌اند.

اما در پایان بیانیه روابط عمومی پردیس کوروش آمده است: «سینمای هنر و تجربه برای پردیس کوروش سینمای مهم و ارزشمندی است و این نکته قابل انکار نیست چرا که نگاه تازه‌ای را وارد چرخه اکران کرده است به همان اندازه مخاطب سینما نیز برای کوروش مهم و ارزشمند است درنتیجه مدیریت کردن هر دوی این ارزش‌ها با توجه به کمیت و کیفیت  فیلم‌ها در چهارچوب قانون و توافق اتفاق می‌افتد. از سینمای هنر و تجربه انتظار درک این موضوع را بدون نگرانی و برچسب زدن همراه اعتماد خواهانیم.»