سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

یک بازیگر زن فرانسوی لوک بسون را به تجاوز متهم کرد

بازیگر زن جوانی که در دو فیلم سینمایی با لوک بسون همکاری کرده، از فیلمساز و تهیه‌کننده فرانسوی به اتهام تجاوز شکایت کرده است. به نوشته یک نشریه فرانسوی، شاکی پرونده بسون نخواسته نامش فاش شود. پلیس فرانسه از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده، با این حال، بازیگر شاکی در گفت‌وگو با نشریه ورایتی توضیح داده این «آزار جنسی وحشیانه» حدود دو هفته پیش اتفاق افتاده است.

این بازیگر زن جوان مدعی است در جریان قرار ملاقاتی که در یکی از هتل‌های پاریس با کارگردان «والرین و شهر هزار سیاره» داشته، بسون مرتکب چنین رفتاری شده است. تلاش خبرنگار ورایتی برای تماس با بسون بی‌فایده بوده اما نماینده قانونی کارگردان فیلم مشهور «لئون» تایید کرده که کارگردان فرانسوی «کلیه اتهاماتی که علیه او مطرح شده را قاطعانه رد می‌کند.»

از زمان ظهور جنبش مقابله با آزار جنسی معروف به «من هم / Me Too»، شایعاتی در مورد سوءرفتارهای جنسی بسون سر زبان‌ها افتاده بود. تاکنون در فرانسه، حتی یک چهره سرشناس فعال در صنعت سینمای این کشور هم به خاطر این جنبش پایش به دادگاه و مراجع قانونی باز نشده است.

فیلم بعدی بسون به نام «آنا» با نقش‌آفرینی هلن میرن و کیلین مورفی و لوک ایونز قرار است از اکتبر نده توسط پخش لاینزگیت در سینماهای امریکا اکران شود. «والرین» فیلم قبلی این کارگردان 59 ساله با بودجه 180 میلیون دلار تهیه و تولید شده بود و با این حال، تنها 225 میلیون دلار در گیشه سینماهای دنیا فروش کرد.