سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

رابرت زمکیس نسخه سینمایی داستانی از رولد دال را می‌سازد

رابرت زمکیس نسخه سینمایی رمان کودک «جادوگرها» نوشته رولد دال را مقابل دوربین می‌برد. کارگردان 66 ساله برنده اسکار پروژه سینمایی جدیدش را با همکاری استودیو برادران وارنر می‌سازد. زمکیس علاوه بر کارگردانی، نگارش فیلمنامه را هم شخصا بر عهده دارد. دو فیلمساز معروف مکزیکی آلفونسو کوارن و گیرمو دل تورو هم به عنوان تیم تهیه‌کننده با زمکیس و وارنرها همکاری می‌کنند.

به نوشته ورایتی، کارگردان فیلم تحسین‌شده «فارست گامپ» به زودی با برادران وارنر قرارداد امضا می‌کند تا این‌بار بر اساس یک رمان کودک و نوجوان اقتباس سینمایی بسازد. زمانی قرار بود گیرمو دل تورو فیلمساز مکزیکی این پروژه سینمایی را کارگردانی کند اما به دلیل تداخل زمانی با دیگر مشغله‌های کاری‌اش نتوانست با وارنرها به توافق برسد.

رمان دال اولین بار در سال 1973 به چاپ رسید. خط داستانی فیلم ماجرای پسری هفت ساله را دنبال می‌کند که با جادوگرهای واقعی مواجه می‌شود. وارنرها پیش‌تر فیلمی را بر اساس این کتاب ساخته بودند که با بازی آنجلیکا هوستن  در نقش یکی از شخصیت‌های اصلی در سال 1990 روی پرده رفت.

طی سال‌های اخیر، زمکیس بیش‌تر روی درام‌های بزرگسال‌محور مانند «پرواز»، «متفقین» و فیلم جدیدش «به مارون خوش آمدید» که به زودی اکران می‌شود متمرکز بوده و به فیلم‌های پرهزینه‌ای که در شروع فعالیتش در سینما به شهرتش کمک کرد کم‌تر علاقه نشان داده است.

فیلم اقتباسی «جادوگرها» را می‌توان در حکم بازگشت به ژانر فیلم های خانوادگی برای زمکیس به حساب آورد. او فانتزی خانوادگی «چه کسی برای راجر ربیت پاپوش دوخت» در کارنامه دارد که کمک کرد به یکی از مهم‌ترین کارگردانان هالیوود مبدل شود.  

درام فانتزی «به مارون خوش آمدید» با بازی استیو کارل و دایان کروگر از 21 نوامبر در سینماها اکران می‌شود.