سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

رادیکالیسم مذهبی چه ربطی به بحران آب در خوزستان دارد؟

در روزهای گذشته بسیاری از هنرمندان در صفحات اجتماعی خود نسبت به بحران آب در خوزستان واکنش نشان دادند. در این میان مینا ساداتی با انتشار پستی در اینستاگرام خود نوشت با رویکرد های پوپولیستی و رادیکالیسم مذهبی نمی‌توان مانع ضایعات بزرگ از جمله بحران بی آبی در خوزستان شد. این پست مینا ساداتی واکنش روزنامه صبح نو رسانه نزدیک به محمدباقر قالیباف را برانگیخت و این روزنامه در شماره امروز خود مطلبی را با تیتر «متلک بنداز و نقش بگیر» منتشر کرد و به انتقاد از این بازیگر پرداخت و این سوال را مطرح کرد که رادیکالیسم مذهبی چه ارتباطی می‌تواند با بحران آب داشته باشد؟ این روزنامه همچنین با حالتی کنایه آمیز مدعی شد که مینا ساداتی احتمالا معنی واژه‌های رادیکالیسم و پوپولیسم را نمی‌داند زیرا او و همسرش بابک حمیدیان در سال های گذشته در بسیاری از فیلم‌هایی بازی کردند که به سفارش حاکمیت ساخته شدند که از قضا فیلم‌های مذهبی نیز بودند.
.
صبح نو در واکنش به پست آخر مینا ساداتی در اینستاگرام نوشت: «آخرین پست اینستاگرامی مینا ساداتی مربوط به مساله اخیر خرمشهر است. درباره علت به‌وجود آمدن مشکل بی‌آبی در خرمشهر علل مختلفی مطرح می‌شود. برخی معتقدند عدم تدبیر مسوولان باعث این مشکل شده و برخی شایعه کردند که خط لوله آب شرب این شهر به‌دلیل اخبار غلط کانال‌های تلگرامی که مدعی بودند آب شیرین کشور به خارج صادر می‌شود، توسط برخی تخریب شده و این مشکل به‌وجود آمده است. البته فارغ از علت واقعی این حادثه آن چه مشخص است قطعاً شرایطی که چند روز برای مردم مظلوم مناطق به‌وجود آمد، در شأن آن‌ها نبود و مسوولان دولتی در صف اول پاسخ‌گویی به این مشکل هستند.

پس از این حوادث، بسیاری از کاربران فضای مجازی نسبت به این مساله واکنش نشان دادند. اما مینا ساداتی که گویا اصرار دارد درباره تمام مسائل شفاف، اظهارنظراتی عجیب، بی‌ربط و فراتر از اطلاعاتش کند، نوشت: «با رویکردهای پوپولیستی و رادیکالیسم مذهبی نمی‌شود مانع از ضایعات بزرگ شد. 40سال نشد‌‌، 40قرن دیگر هم نخواهد شد، بنا به تکرار تاریخ نخواهد شد. به جای سیاست‌های خارجی بیهوده و دشمن‌پروری، مردم ایران را دریابید. ضایعه خرمشهر‌، آبادان و اهواز را دریابید. بحران آب، بحران هوا و بحران اقتصادی مردم، مهم‌تر از بحران‌های مردم فلسطین و سوریه و عراق نباشد، کمتر نیست.»

پست آخر مینا ساداتی آنقدر عجیب و با رفتارش در تضاد است که سؤالات زیادی را به‌وجود می‌آورد. ساداتی در حالی مدام به حاکمیت و اصولش می‌تازد که خودش کم در فیلم حکومتی بازی نکرده است. «امکان مینا»، «هیهات» و «سرو زیرآب» از جمله این فیلم‌ها هستند که با سفارش مجموعه‌های حاکمیتی و با موضوعاتی خاص ساخته شده‌اند.

اتفاقاً همسرش (بابک حمیدیان) هم در سال‌های گذشته در چهار فیلم محصول سازمان رسانه‌ای اوج نقش‌آفرینی کرده است. جالب است خانم بازیگر درحالی متلک‌های سنگین می‌اندازد و از عبارات مجهول و دهان‌پرکنی هم‌چون «پوپولیسم» استفاده می‌کند که خودش عکس استخری دولتی در قبل از انقلاب واقع در جنوب کشور (که احتمالاً  متعلق به وزارت نفت بوده) را در کنار عکس بی‌آبی در حاشیه خرمشهر منتشر کرده و این دو را با هم قیاس کرده است! چه قیاس مخاطب‌پسندی! اصلاً هم این حرکت پوپولیستی نیست! فقط ایشان نگفته واژه «رادیکالیسم مذهبی» (که بعید است معنای دقیقش را بدانند) چه ربطی به بحران آب در یکی از مذهبی‌ترین مناطق کشور دارد؟!

البته این پایان کار نیست و خانم بازیگر ‌بحث دموده عراق و سوریه را گفته‌اند اما توضیح نداده‌اند که خودشان در آثاری که مربوط به همین «رادیکالیسم» (البته به ادعای خودش) است بارها بازی کرده‌اند. نمونه آخرش به «وقت شام» با موضوع سوریه بود که بابک حمیدیان در آن حضور داشت. در پایان باید گفت که این بازیگر محترم یا به فیلم‌هایی که بازی می‌کند اعتقاد ندارد و صرفاً انگیزه مالی دارد یا پست‌های مجازی‌اش محض لایک‌های آن‌چنانی است.»