سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

انتقاد یک روزنامه از پخش نشدن صدای شجریان در ماه رمضان

با آغاز ماه رمضان از روز پنجشنبه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی مجددا به پخش نشدن نوای «ربنا» شجریان از تلویزیون انتقاد کردند و خودشان بخش‌هایی از این نوای خاطره انگیز را در صفحات اجتماعی خود منتشر کردند. اما یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب در شماره امروز خود صداوسیما را به برخورد سیاسی با محمدرضا شجریان متهم کرد و نوشت که جای تامل دارد که پس از 9 سال از حوادث سال 88 این سازمان همچنان بر مواضع گذشته خود پا فشاری می‌کند و با این‌که با افت مخاطب روبرو شده اما همچنان به تمایلات یکجانبه و سیاسی خود ادامه می‌دهد.

ادامه مطلب

نقد و بررسی فیلم ددپول 2 ( Deadpool 2 )

یکشنبه 97 اردیبهشت 30

نخستین قسمت از « ددپول » یک اتفاق عجیب و غیرمنتظره در سینما بود. شخصیتی که کمپانی فاکس قرن بیستم چندان علاقه ای به ساخت یک اثر مستقل درباره آن نداشت و بطور تلویحی آن را فاقد ارزش می دانست. اما رایان رینولدز با پیگیری های فراوان و در کنار آن، انتشار یک ویدئوی آزمایشی از این شخصیت در فضای مجازی و محبوبیتش نزد مخاطبین، سرانجام کمپانی را مجاب کرد تا عنوان مستقل « ددپول » را با درجه سنی مخصوص بزرگسال اکران نماید، اثری که به موفقیت غیرقابل باوری نیز در سینما دست پیدا کرد. موفقیت « ددپول » به حدی بود که ساخت قسمت دوم بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و برخلاف روند تولید قسمت نخست، اینبار تبلیغات و امکانات وسیعی برای ساخت « ددپول 2 » در اختیار سازندگان قرار گرفت.

ادامه مطلب

منتقدان چهار نشریه معروف درباره فیلم نوری بیلگه جیلان چه نوشتند؟

جدیدترین ساخته نوری بیلگه جیلان دیشب (18 ماه مه) در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. او بنا به سنت همیشگی‌اش، این بار هم علاوه بر کارگردانی، نگارش فیلمنامه و تهیه‌کنندگی فیلمش را شخصا بر عهده داشته است. واکنش اغلب منتقدان حاضر در کن به ساخته جدید کارگردان برنده نخل طلا همراه با تحسین و تمجید بوده است. به رغم طولانی بودن مدت زمان فیلم، منتقدان «درخت گلابی وحشی» را اثری استادانه و گامی رو به جلو در کارنامه فیلمسازی جیلان دانسته‌اند.

ادامه مطلب

نخل طلایی کن هفتاد و یکم به کارگردان ژاپنی رسید، جعفر پناهی جایزه فیلمنامه را برد

فیلم «دزدان مغازه» ساخته هیروکازو کوریدا کارگردان ژاپنی جایزخ نخل طلایی هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد. هیات داوران مسابقه اصلی جشنواره به ریاست کیت بلانشت با اهدای جایزه اصلی به لین فیلم انتخابی غافلگیر کننده داشت. جعفر پناهی هم برای «سه رخ» جایزه بهترین فیلمنامه را به شکل مشترک با «لازاروی خوشحال» ساخته آلیس رورواچر به دست آورد.

ادامه مطلب

اسپیلبرگ فیلم جدید دی کاپریو را کارگردانی می‌کند؟

استیون اسپیلبرگ و لئوناردو دی کاپریو این روزها با استودیوی لاینزگیت مشغول مذاکره‌اند تا در صورت توافق نهایی، فیلم زندگینامه هجدهمین رییس جمهور امریکا را مقابل دوربین ببرند. سال گذشته لاینزگیت تصمیم گرفت پروژه سینمایی «یولیسز سایمن گرانت» را به تهیه‌کنندگی دی کاپریو و شریک تجاری‌اش جنیفر دویسن تهیه و تولید کند.

ادامه مطلب