سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

آزیا آرجنتو: جشنواره فیلم کن شکارگاه واینستین بود!

آزیا آرجنتو بازیگر ایتالیایی که چند ماه پیش، بعد از افشاگری علیه هاروی واینستین و رسوایی‌های جنسی این تهیه‌کننده معروف وادار به ترک ایتالیا شده بود، شب گذشته با سخنرانی علیه واینستین در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن جنجال‌ساز شد. آرجنتو که برای اهدای جایزه بهترین بازیگر زن به همراه ایوا دوورنای به روی صحنه رفته بود، تعریف کرد: «سال 1997، همین‌جا در کن هاروی واینستین به من تجاوز کرد.» او در ادامه گفت: «اینجا (جشنواره کن) دیگر هرگز پذیرای هاروی واینستین نخواهد بود.»

ادامه مطلب

نیروی انتظامی با پخش بازی‌های جام جهانی در سالن‌های سینما موافقت کرد

در روزهای اخیر خبرهای بسیاری در مورد نمایش بازی‌های جام جهانی روسیه در پردیس‌های سینمایی منتشر شد که در تمامی آنها موافقت پلیس تهران شرط اصلی ذکر شده بود. امروز سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد که پلیس با پخش بازی‌های جام جهانی در سینماها موافقت کرده است. چهار سال پیش و در زمان برگزاری جام جهانی برزیل که تیم ملی ایران نیز در آن مسابقات حضور داشت، پلیس با پخش بازی‌های جام جهانی مخالفت کرده بود.

ادامه مطلب

فون تریه: اگر بخواهم یک روز کسی را بکشم، آن فرد یک خبرنگار خواهد بود!

کارگردان مولف دانمارکی که با فیلم «خانه ای که جک ساخت» بعد از هفت سال به جشنواره کن بازگشته، در گفت‌وگو با سایت سینمایی «سینیوروپا» از واکنش تماشاگران به ساخته جدیدش حرف زده است. لارس فون تریه در اشاره به تماشاگرانی که سالن نمایش فیلم او را ترک کرده‌اند گفته بعید می‌داند به قدر کافی از فیلمش بیزار شده باشند. کارگردان دانمارکی همچنین تاکید کرده اگر یک روز قصد کشتن کسی را داشته باشد، آن شخص حتما یک «خبرنگار» خواهد بود.

ادامه مطلب

پخش فوتبال در سینماها باعث نشاط مردم می‌شود، اما نباید مثل کنسرت‌ها شود!

روز گذشته مصطفی کیایی کارگردان فیلم «چهارراه استانبول» از پخش مسابقات جام جهانی در سینماها انتقاد کرد. پس از او نیز مهرداد فرید دبیر سابق شورایعالی تهیه کنندگان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اگر نیمی از درآمد نمایش فوتبال در سینماها به فیلم‌های روی پرده اختصاص یابد با پخش مسابقات جام جهانی در سینماها موافق است. اما امروز احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی به طور کل از نمایش بازی‌های فوتبال در سینماها استقبال کرد و گفت که این اقدامات باعث ایجاد نشاط در میان مردم خواهد شد.

ادامه مطلب

بردلی کوپر و کلینت ایستوود همبازی می‌شوند

  کلینت ایستوود که این روزها در تدارک ساخت فیلمی جدید است از بردلی کوپر برای نقش‌آفرینی در پروژه جدیدش دعوت کرده است. ایستوود قصد دارد علاوه بر کارگردانی، خودش هم در مقابل دوربین ایفای نقش کند. این پروژه سینمایی تولید مشترک استودیوی برادران وارنر و «ایمپرتیو انترتینمنت» است و اولین نقش‌آفرینی ایستوود بعد از سال 2012 محسوب می‌شود. از طرفی هم ممکن است آخرین نقش‌آفرینی او بر پرده سینما باشد.

ادامه مطلب