سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

فیلمسازان کلمبیایی «پانزده روز کارگردانان» جشنواره کن را افتتاح می‌کنند

پنجاهمین دوره «پانزده روز کارگردانان» جشنواره فیلم کن با نمایش فیلم «پرندگان مهاجر» ساخته دو کارگردان کلمبیایی، سیرو گرا و کریستینا گایگو، افتتاح می‌شود. این فیلم که به عنوان جاه‌طلبانه‌ترین فیلم گرا تا امروز توصیف شده، دنباله‌ای است بر «آغوش مار» ساخته قبلی او که داستانش در کلمبیای دهه 1970 می‌گذرد و سال 2015 در بخش «پانزده روز کارگردانان» روی پرده رفت.

ادامه مطلب

«عصبانی نیستم»، «چهارراه استانبول» و «خوک» در اکران دوم بهار

در حالی که اکران نوروزی فیلم‌ها همچنان ادامه دارد، شش فیلم برنامه نده مشخص شدند. از میان این فیلم‌ها، «تگزاس» از فردا جای «فِراری» را می‌گیرد و پنج فیلم دیگر احتمالا از نیمه اردیبهشت به بعد روی پرده می‌روند. نکته جالب آن که «عصبانی نیستم» که سال گذشته رفع توقیف شد و اکرانش عقب افتاد، در میان فیلم‌های اکران دوم بهار است.

ادامه مطلب

نتفلیکس سریال «جنگ‌های خون‌آشامی» را می‌سازد

نتفلیکس سریال «جنگ‌های خون‌آشامی» را با اقتباس از مجموعه داستان‌های فانتزی به همین نام تهیه و تولید می‌کند. به نوشته ددلاین، این غول دنیای دیجیتال ساخت هر ده قسمت فصل اول پروژه جدیدش را در دستور کار خود قرار داده است. ایان سامرهالدر ستاره سریال معروف «خاطرات خون آشام» این بار در نقش شخصیتی به نام «دکتر لوتر سوان» ظاهر می‌شود، کسی‌که به دنبال تغییر ماهیت «مایکل فین» دوست صمیمی‌اش در اثر ابتلا به مرضی مرموز پا به دنیای وحشت می‌گذارد.

ادامه مطلب

حضور پررنگ زنان در هیات داوران جشنواره کن هفتاد و یکم

دو فیلمساز سرشناس امریکای شمالی ایوا دوورنای و دنی ویلنوو به همراه کریستن استوارت و لیا سیدو دو بازیگر مطرح سینما به عنوان اعضای هیات داوری هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن انتخاب شدند. برگزارکنندگان مهم‌ترین جشنواره سینمایی دنیا از فهرست داوران بخش مسابقه که امسال ریاست آن بر عهده کیت بلانشت بازیگر برنده اسکار است، رونمایی کردند.

ادامه مطلب

«لاتاری» برای دومین هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم شد

«لاتاری» فیلم سوم محمدحسین مهدویان که در تعطیلات نوروزی سومین فیلم پرفروش روی پرده بود، بعد از پایان تعطیلات مخاطبان بیشتری به خود جذب کرده و برای دومین هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم روی پرده سینماهای کشور شد. این فیلم با اختلاف حدود 170 میلیون تومان نسبت به فیلم حاتمی‌کیا در رده اول فروش هفتگی ایستاد.
بر اساس آمار هفتگی سینماتیکت، این فیلم با یک میلیارد و 977 میلیون تومان فروش از چهارشنبه گذشته تا دیروز هرچند پرفروش‌ترین فیلم هفته شد، اما با فروش کل 8 میلیارد و 951 میلیون تومان در رده دوم است. 
دومین فیلم پرفروش هفته «به وقت شام» با یک میلیارد و 812 میلیون تومان بود. این فیلم مجموع درآمدش را به 8 میلیارد و 900 میلیون تومان رساند.
کمدی «مصادره» که همچنان با 11 میلیارد و 200 میلیون تومان به عنوان کل فروش صدرنشین است، برای دومین هفته رده سوم فروش هفتگی را به دست آورد. اولین فیلم مهران احمدی در مقام کارگردان این هفته 1 میلیارد و 731 میلیون تومان فروخت. ریزش مخاطب این کمدی در قیاس با رقبایش قابل توجه است.
«لونه زنبور» دیگر کمدی روی پرده، این هفته بیش از یک میلیارد تومان فروخت و مجموع درآمدش از گیشه بیشتر از 6 میلیارد و 100 میلیون تومان شد. انیمیشن «فیلشاه» هم با 800 میلیون فروش هفتگی، مبلغ کل درآمدش از دو و نیم میلیارد تومان عبور کرد.«خرگیوش» ساخته اول مانی باغبانی این هفته 283 میلیون تومان فروخت و کل فروشش حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان شد. «فِراری» فیلم ناکام علیرضا داوودنژاد هم 100 میلیون فروش هفتگی داشت و با 400 میلیون فروش کل سرگروه سینمایی خود را به فیلم «تگزاس» داد که از این هفته اکرانش آغاز شده است.

ادامه مطلب