سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جدیدترین نقدها

گزارش تصویری: ستاره‌های سینما در نخستین روز جشنواره جهانی فجر

در اولین روز سی و ششمین جشنواره جهانی فجر چند فیلم ایرانی برای نخستین بار نمایش عمومی در داخل کشور داشتند؛ «درساژ»، «رضا»، «گرگ بازی» و «هندی و هرمز» از جمله این آثار بودند که با حضور سازندگانشان روی پرده رفتند. به همین دلیل چهره‌های سرشناس سینمای ایران در این روز در پردیس چارسو حاضر بودند. تصاویری از حاشیه و متن روز اول جشنواره را ببینید.

ادامه مطلب

«هفته منتقدان» کن با یک فیلم امریکایی افتتاح می‌شود

«هفته منتقدان» جشنواره فیلم کن که به عنوان رویدادی موازی با این جشنواره برگزار می‌شود و به نمایش فیلم‌های اول و دوم کارگردان‌ها اختصاص دارد، با فیلم «حیات وحش» افتتاح می‌شود. این درام امریکایی با بازی جیک جیلنهال و کری مولیگان مقابل دوربین رفته است. داستان اولین ساخته دانو که بر اساس رمان ریچارد فورد نوشته شده، در دهه 1960 در شهری کوچک واقع در ایالت مونتانای امریکا رخ می‌دهد و از زاویه دید پسری 14 ساله روایت می‌شود.

ادامه مطلب

تعداد تماشاگران فیلم‌های «هنر و تجربه» در بیشتر سانس‌ها ده یا پانزده نفر است!

در حالی که طی روزهای اخیر سازندگان برخی فیلم‌های اکران شده در گروه هنر و تجربه بخصوص کارگردان فیلم «کوپال» از لغو سانس‌های نمایش فیلم خود در پردیس کوروش انتقاد کرده بودند و حتی زمزمه تحریم این پردیس سینمایی به گوش می‌رسد، روابط عمومی کوروش در بیانیه‌ای به این اعتراض‌ها پاسخ داده است.

ادامه مطلب

کارگاه حاتمی کیا و «به وقت شام» در جشنواره جهانی فجر

ابراهیم حاتمی‌کیا در بخش «دارالفنون» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر یک ورک‌شاپ دو ساعته خواهد داشت و تجربه های خود را در زمینه فیلمسازی با دانشجویانی از 30 کشور جهان در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به اشتراک می گذارد.

ادامه مطلب

شهره آغداشلو و بازیگر برنده اسکار در فیلم مستقل «کوبایی» مقابل دوربین رفتند

شهره آغداشلو بازیگر ایرانی مقیم امریکا به همراه لوییس گاست جونیور بازیگر برنده اسکار در فیلم «کوبایی» (The Cuban) ایفای نقش می‌کنند. این پروژه مستقل به کارگردانی سرجو ناواریتا فیلمساز ایتالیایی-کانادایی در جنوب انتاریو مقابل دوربین رفته و فیلمبرداری آن تا اواسط ماه مه ادامه دارد. «کوبایی» روایتگر داستان یک مهاجر افغان به نام مینا است.

ادامه مطلب